szwejk szwejk
1443
BLOG

Kolejny sondaż: jeden proc. dla Kluzik-Rostkowskiej

szwejk szwejk Polityka Obserwuj notkę 28

Przez Salon przetoczyły się dziś różne rozważania na temat "niewątpliwie znakomitego" wyniku partii, która może (bo na razie wcale nie jest!) być założona przez Joannę Kluzik-Rostkowską. Niektórzy szacowali jej wynik nawet na powyżej 30 proc.

Jest jednak i następny sondaż, który powinien być dla nich kubłem zimnej wody:

http://wybory.onet.pl/samorzadowe-2010/aktualnosci/ewentualna-partia-kluzik-bez-szans,1,3782693,aktualnosc.html

Z z sondażu MillwardBrown SMG/KRC  wynika, że na partię Joanny Kluzik-Rostkowskiej, gdyby powstała, zagłosowałoby zaledwie 1 proc. wyborców.

Przyznam, że taki wynik ani mnie cieszy, ani martwi. Pokazuje jednak, co warte są (w mniejszej mierze) sondaże na kilkanaście miesięcy przed wyborami oraz (w większej mierze) osadzone na tych sondażach "fachowe" opinie fachowców z dyplomami socjologów.

Leski i Telok górą! (Ja, nieskromnie, też - bo parę wpisów na ten temat, pod cudzymi notkami, popełniłem).

 

DODATEK SPECJALNY

PS. Aha, jeszcze jedno. Opis "sądażu" jest w Onecie tak bełkotliwy, że nie do końca go pojmuję. Pod koniec czytamy bowiem: "66 proc. ankietowanych uważa, że bardzo mało prawdopodobne jest, by oddali głos na partię Jakubiak i Kluzik-Rostkowskiej. Za mało prawdopodobne uważa to 31 proc. a 18 proc. ankietowanych uważa, że raczej oddaliby głos na partię Kluzik-Rostkowskiej i Jakubiak. Za bardzo prawdopodobne uważa to 10 proc. ankietowanych".

Bo z tej końcówki wynika, że jednak na 10 proc. może liczyć. (Ale, przy okazji, procenty sumuja się, choć pytania są rozłączne, nie do 100 proc., ale do... 125!).

Ale to mojej oceny sondaży i rozważań o nich i tak nie zmienia. Jaka jest prawda - zobaczymy najwcześniej za parę tygodni.

szwejk
O mnie szwejk

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka